Post

Minecraft jest idealny do pokazania wpływu ray tracingu RTX

Po tym, jak telepano się i pokazywano na targach, ray tracing RTX firmy Nividia pojawi się dzisiaj w wersji beta w grze Minecraft na PC - i wygląda to oszałamiająco.

Mieliśmy okazję sprawdzić betę, która ukaże się dziś przed czasem, i jest ona szczególnie imponująca jako pokaz technologii ray tracingu, którą Nvidia promuje od czasu wydania serii kart graficznych GeForce RTX.

Minecraft ma wiele sensu jako pokaz ray tracingu - jest to nie tylko najlepiej sprzedająca się gra na świecie, ale także gra zwodniczo prosta, która może mieć duży stopień złożoności nałożony na siebie - idealna do zaprezentowania nowej technologii, takiej jak ray tracing.

Jedną z cech ray tracingu w implementacji Minecrafta firmy Nvidia jest to, że zaczyna on nadawać wszystkiemu hiperrealistyczną jakość, która wcześniej była tylko domeną pre-renderowanych grafik komputerowych i krzykliwych, niegrywalnych dem GPU. Doskonale pasuje to do tej gry - możesz sobie wyobrazić Buzza i Woody'ego przemierzających te ray tracingowe środowiska. Podczas gdy ten wygląd nie jest idealny dla każdej gry, jest to bardzo użyteczna demonstracja i punkt odniesienia. Prostota Minecrafta sprawia, że jest to idealne demo ray tracingu.

Jak widzisz, jest to spora różnica. Ten build w zasadzie wnosi kilka różnych funkcji do Minecrafta, z których wszystkie działają w tandemie, wykorzystując dedykowane rdzenie ray tracingu w sprzęcie Nvidia RTX, aby dostarczyć zupełnie inny wygląd wizualny.

Na początek mamy ray tracingowe oświetlenie, o którym dużo mówiliśmy na stronie wcześniej. Ray tracing zasadniczo podąża za ścieżką wiązek światła, aby śledzić ich ruch, co pozwala na znacznie bardziej realistyczne i prawdziwe do życia oświetlenie, odbicia i cienie. W Minecrafcie z RTX sięga to głęboko: światło faktycznie świeci przez kolorowe szkło i zmienia kolor, gdy przez nie przechodzi, dzięki czemu możliwe są witraże z realistycznymi efektami. Lawa nie tylko oświetla pomieszczenie - skąpana jest w śmiercionośnym, pomarańczowym strumieniu, co oznacza, że jaskinie nabierają zupełnie nowego wyglądu i odczucia. W międzyczasie, renderowanie oparte na fizyce daje powierzchniom realistyczny dotyk - więc polerowana marmurowa podłoga będzie odbijać światło, podczas gdy szorstkie powierzchnie nie.

karta graficzna

Biorąc pod uwagę, że Minecraft ma wbudowany i integralny cykl dzień-noc, jednym z najbardziej imponujących zastosowań ray tracingu w tym buildzie jest użycie cieni. To jest ray tracing w najlepszym wydaniu. Wiele z tych dem jest w twojej twarzy, ale cienie są subtelną zmianą, której początkowo nie zauważasz, dopóki nie zobaczysz promieni słońca przebijających się przez szczeliny w drzewach lub otwarte drzwi, lub imponujące cienie rzucane przez ogromne budynki. Ulubioną sztuczką budowniczych światów demo jest tworzenie ogromnych świetlików, które w określonych porach dnia całkowicie wypełniają pomieszczenie światłem.

Moim faworytem jest jednak wykorzystanie luster. To tylko kwestia technologii ray tracing w działaniu w bardzo specyficzny sposób. Jedno z pomieszczeń demonstracyjnych przygotowanych przez Nvidię zawiera w pełni lustrzany pokój, który przy wyłączonym ray tracingu wygląda jak malutkie pudełko - ale gdy ray tracing jest włączony i jeden konkretny blok staje się lustrem, pokój wydaje się rozciągać na wiele mil. Przyjrzyjcie się:

Jestem pewien, że zgodzicie się, iż na papierze różnica jest na tyle wyraźna, że z radością można ją nazwać bananową. Ray tracing jest od lat podstawą filmowych efektów wizualnych, ale coś takiego jak ten lustrzany pokój pozwala szybko wyobrazić sobie implikacje unikalne dla gier wideo. Wyobraźcie sobie spotkanie z bossem w podobnym pomieszczeniu, gdzie musicie ustalić, który niekończący się horyzont jest prawdziwy, a który jest po prostu odbiciem. Wyobraź sobie pokaz w sali luster, gdzie każdy ruch może być prawdziwym zagrożeniem lub po prostu tobą. To ekscytujące perspektywy, doskonale zademonstrowane przez Minecrafta z RTX.

Więc - co z wydajnością? Cóż, Minecraft z RTX obsługuje zarówno DLSS, jak i DLSS2 - a wydajność bety opiera się na tej cicho rewolucyjnej technologii, która utrzymuje częstotliwość wyświetlania klatek na sekundę, nawet gdy gra zmusza twój GPU do przetwarzania poważnych liczb. Bez DLSS byłoby to coś znacznie mniej grywalnego - ale z DLSS, tak jak jest, działa genialnie.

Wciąż będziesz potrzebował karty graficznej z serii GeForce RTX, by mieć wystarczającą moc do poprawnego uruchomienia tej bety, ale okazało się, że zarówno na GeForce RTX 2060 Super, jak i na znacznie potężniejszym 2080 Ti, z włączonym DLSS wszystko działało całkiem dobrze, zawsze powyżej 30 klatek na sekundę, a czasem blisko 60 klatek na sekundę. Zdarzało się, że podczas poważnego budowania z elementami wymagającymi ray tracingu, takimi jak szkło, żelazne sztaby i inne półprzezroczyste bloki, zdarzało się, że coś chrupało - ale te problemy kończyły się tak szybko, jak się zaczynały.

To jest beta w bardzo realnym sensie, w przeciwieństwie do promocyjnego dema "przebranego" za betę - a więc pewne czkawki wydajnościowe mają absolutny sens. Szczerze mówiąc uważam, że to zdumiewające jak dobrze działa na tym stosunkowo wczesnym etapie - wydajność w akcji, wraz z włączaniem i wyłączaniem ray tracingu, możecie zobaczyć na poniższym filmie w czasie rzeczywistym.

Szczerze mówiąc, to wszystko jest bardzo imponujące, i choć jest to rzeczywiście wczesny etap, dodaje Minecrafta do listy gier z doskonałą implementacją ray tracingu, takich jak Control, Metro Exodus i Battlefield 5, między innymi. W implementacji high-endowej funkcji w uproszczonej grze, to wydanie ma prawdopodobnie najwięcej wspólnego z niedawnym wydaniem wersji Quake 2 kompatybilnej z RTX.

Wydanie Minecrafta jest jednak szczególnie sprytne, ponieważ Nvidia wykorzystuje aspekt gry związany z tworzeniem przez użytkowników, aby oddać korzyści płynące z ray tracingu w ręce twórców. Producent sprzętu udostępnił zestaw światów, które mają pomóc w inspiracji i demonstracji - światy stworzone przez mistrzów Minecrafta, programistów Mojang i techników Nvidii służą do zademonstrowania możliwości technologii ray tracingu. Niektóre z tych światów są zbudowane jako czyste dema technologiczne, podczas gdy inne mają zagadki i rzeczywiste wyzwania rozgrywki zbudowane wokół wizualizacji ray tracing. Poziomy są świetną wizytówką i są darmowe do zdobycia dla każdego, kto posiada wersję Bedrock Minecrafta.

Warto pamiętać, że choć jest to wersja Minecrafta zbudowana przez Nvidię i Microsoft w celu zaprezentowania rozwiązania RTX tej pierwszej, to będzie ona miała szersze implikacje. Xbox Series X będzie wspierał ray tracing jako główną funkcję, a Minecraft jest jedną z niewielu gier, które zostały już pokazane z ray tracingiem na Series X. W tym sensie, to demo jest również interesujące dla graczy spoza PC, jako że daje głębszy wgląd w to, co jest możliwe z większym dostosowaniem.

Niezależnie od tego, czy jesteś na rynku dużych aktualizacji karty graficznej dla PC, nowej konsoli, czy żadnego z nich, to demo pozostaje fascynujące. Dobrze skonstruowane pokazy ray tracingu nadal są spojrzeniem w przyszłość, gdzie ten rodzaj oświetlenia, cieni i odbić będzie standardem we wszystkich grach - a Minecraft może być jedną z najłatwiejszych do zrozumienia demonstracji.